Innovation

Visa giver indholdsskabere i kreative brancher nye betalingsmuligheder

Visas nye initiativ, ”Visa Ready Creator Commerce”, giver indholdsproducenter og -skabere mulighed for hurtigere at blive betalt og modtage økonomiske bidrag gennem deres platforme.

A woman wearing an apron getting ready to take a picture
Visa støtter indholdsproducenter og -skabere på kreative platforme med det nye initiativ ”Visa Ready Creator Commerce”.

Indholdsskabere fungerer netop nu i høj grad som den drivende kraft inden for digitale forretninger og kulturer. De producerer indhold, som underholder, engagerer og underviser online fællesskaber på nye, kraftfulde måder. For at støtte denne voksende kategori af små virksomheder har Visa lanceret sit ”Ready Creator Commerce”-initiativ. Det globale initiativ skal hjælpe platforme, som har skaberne i fokus  – for eksempel virksomheder, der sælger deres produkter på sociale medier  –  samt virksomheder, der udvikler videospil, med at inkorporere finansielle værktøjer  –  såsom at kunne modtage hurtigere og mere fleksible udbetalinger gennem Visa Direct og nemmere at kunne modtage økonomiske bidrag fra fans og følgere.

”Indholdsskabere former og udvider økosystemet af små virksomheder,” siger Vanessa Colella, SVP og Global Head of Innovation and Digital Partnerships hos Visa. ”Vi ønsker at udnytte vores netværks størrelse og rækkevidde til at hjælpe dette forretningsområde med at blomstre. Med Visas ”Ready Creator Commerce”-initiativ indbygger vi et lag, så platforme og teknologikatalysatorer sammen kan levere moderne, finansieringsværktøjer til kreative brancher.”

Hjælper indholdsskabere med at blive betalt hurtigere

De kreative brancher vokser eksplosivt i øjeblikket, og der er over 50 mio. kunstnere, musikere, og indholdsskabere, som udgiver indhold for at tjene hele eller dele af deres økonomi ind.1 Virksomheder der sælger deres produkter på sociale medier, forventes at nå 9,15 billioner DKK i 2025.2

For mange små virksomheder er spørgsmålet om en konsistent pengestrøm en konstant udfordring. Indholdsskabere har brug for hurtigt at kunne flytte deres penge rundt for at opbygge et momentum og skabe en følgerskare. Faktisk svarer 69% af indholdsskaberne i en undersøgelse lavet af Visa, at det at vente på at modtage betalinger sløver deres momentum, og 88% siger, at de ville engagere sig mere i en platform, som tilbyder øjeblikkelig udbetaling.3 Adgang til øjeblikkelig indtjening kan hjælpe indholdsskabere med at tjene penge på virale øjeblikke og åbne for yderligere muligheder for at reklamere, brande og skabe partnerskaber. Gennem Visas ”Ready Creator Commerce”-initiativ kan platforme nu blive forbundet med Visa Direct og gøre det muligt for indholdsskabere at få adgang til deres tilgodehavende næsten i realtid.4

Derudover vil udvalgte platforme få mulighed for at modtage økonomiske bidrag og opsætte abonnementer, og på den måde skabe nye indtjeningsmuligheder for indholdsskabere verden over.

Visa arbejder med branchens førende for at udkomme med de nye muligheder og partnerskaber til de kreative brancher, herunder virksomheder som Linktree, Marqeta, Rutter and SamCart.

 

Læs mere om Visas ”Ready Creator Commerce”-initativ, inklusiv detaljer om, hvordan du kan deltage på vores hjemmeside.


1  SignalFire, “Creator Economy Market Map.”

2 Accenture, “The future of shopping and social commerce.”

3 Marketplaces Survey (March 2020). Bestilt af Visa og udført af Raconteur blandt 750 marketplace-sælgere, hvoraf 224 var digitale indholdsskabere.

4 Den præcise finansieringsmulighed varierer fra modtagende finansieringsinstitution, modtagende kontotype, region, og hvorvidt overførslen er fra samme land eller fra udlandet.

Tag: Payment technology Tag: Payment trends Tag: About Visa