Visas voksende serviceforretning får nye AI-drevne produkter

27/03/2024

• Tre nye AI-drevne løsninger er føjet til Visa Protect-produktporteføljen for at hjælpe med at blokere for svindel.
  • Blandt de nyeste tjenester: en topmoderne svindel-løsning til straksbetalinger og forbedret funktionalitet til at reducere svindel - uanset betalingsnetværk.
  • Global stigning i brug på tværs af serviceprodukter - Visas største 265 kunder bruger nu i gennemsnit 22 af Visas value-added serviceprodukter 1.

SAN FRANCISCO - 27. marts 2024 – I dag har Visa (NYSE:V), som er førende inden for digitale betalinger, annonceret en fortsat udvidelse af sine globale value-added servicer. Virksomheden tilføjer tre nye AI-drevne risiko- og svindelforebyggelsesløsninger i sin samlede Visa Protect-portefølje. De nye produkter er designet til at reducere svindel på tværs af både straksoverførsler og betalinger ved internethandel (kendt som CNP-betalinger) både inden for og uden for Visa-betalingsnetværket.

Visa Protect er en del af en bred vifte af Visas value-added tjenester. Porteføljen er vokset til at omfatte næsten 200 produkter, der dækker fem meget efterspurgte kategorier: Acceptance, Advisory, Issuing, Open Banking og Protect.

For at hjælpe kunderne med at navigere i et voksende antal komplekse problemer har Visa kombineret betydelige investeringer i AI og forebyggelse af svindel med årtiers ekspertise. Alene i de sidste fem år har Visa investeret 10 mia. dollars i teknologi og innovation for at reducere svindel og øge netværkssikkerheden.

”Digitale betalinger handler om langt mere end et salg. Vi er på vej ind i en tid med moderne handel, hvor vindere bevæger sig hurtigt, AI er afgørende, oplevelser er fleksible og sikkerhed er indlejret," siger Antony Cahill, Global Head of Value-Added Services, Visa.

"Virksomheder er på udkig efter partnere, der kan understøtte deres ambitioner om at konkurrere og vinde, og vi er stolte af at være den betroede partner, der hjælper et stigende antal kunder med at gøre netop det i nutidens stærkt konkurrenceprægede marked," siger Cahill.

Sikkerhed og forebyggelse af svindel er noget, Visa brænder for. Sidste år hjalp Visa med at blokere svigagtig aktivitet til en værdi af 40 milliarder dollars, næsten dobbelt så meget som året før2. Dagens udmelding fokuserer på tre Visa Protect-løsninger, der er beregnet til at imødekomme kundernes behov og udnytte virksomhedens dybe ekspertise inden for AI:

• Visa Deep Authorization (VDA): VDA er udviklet som svar på stadig mere avancerede digitale svindelforsøg mod udstedere og er en ny løsning til risikovurdering af transaktioner, der er skræddersyet til bedre håndtering af CNP-betalinger. VDA er drevet af en verdensførende recurrent neural network (RNN)-model og petabytes af kontekstuelle data og er designet til at bekæmpe svindel uden at forstyrre digitale transaktionsoplevelser.
  • Udvidelse af Visa Advanced Authorization (VAA) og Visa Risk Manager (VRM) til kortbetalinger med ikke-Visa-kort: Visas omfattende, AI-drevne løsninger til svindelrisikovurdering er nu agnostiske over for netværksordninger. Det gør det muligt for udstedere at forenkle deres svindelforebyggelse i en enkelt svindelopdagelsesløsning, hvilket hjælper med at styrke svindelbeskyttelsen og samtidig reducere transaktionsomkostningerne.
  • Betalingsbeskyttelse for straksoverførsler mellem kontoer: Visas første løsning til forebyggelse af svindel er bygget specifikt til straksoverførsler, herunder P2P digitale tegnebøger, konto til konto transaktioner og centralbankernes systemer til straksoverførsler. Denne nye tjeneste, der er drevet af deep learning AI-detektionsmodeller, giver en øjeblikkelig risikovurdering, som hjælper pengeinstitutter med at forhindre svindel ved automatisk at blokere uhensigtsmæssige transaktioner, før de finder sted.

Hvert af produkterne vil være tilgængelige for kunderne fra første halvdel af 2024 med forskellige lanceringsdatoer afhængigt af produkt og marked.

"Digitale straksoverførsler er næsten overalt, og det skaber et behov for sikkerhedsløsninger, der er transformative og kan tilpasses den virkelige verden," siger James Mirfin, SVP, Global Head of Risk and Identity Solutions, Visa.

"Da digital svindel vokser i både omfang og kompleksitet, holder Visa trit ved at styrke vores stærke portefølje af risikostyrings- og svindelforebyggelsesløsninger. Det gør vi blandt andet gennem vores uovertrufne teknologiske innovation og AI-ekspertise, og ved at udvide anvendeligheden af vores løsninger både inden for og uden for Visa-netværket," siger Mirfin.

Hvis du vil vide mere om end-to-end-sikkerhedsløsninger fra Visa, kan du besøge vores Intelligent Security-side og Visa.dk for mere information om Visas value-added servicer til virksomheder.

Mediekontakt:

Kryssa Guntrum

1 Visas årsrapport for 2023

2Visas egne data fra 1. oktober 2022 til 30. september 2023.