New Detail

Nye globale partnerskaber: Visa støtter kvindelige entreprenører

08/03/2020

København – 8. marts 2020. Marts står i kvindernes tegn med Kvindernes Internationale Kampdag den 8. marts. Derfor annoncerer Visa i dag to nye partnerskaber, der skal styrke virksomhedens engagement i kvinders økonomiske autonomi.

En ny undersøgelse afslører, at 66% af kvindelige entreprenører har svært ved at opnå finansiering til deres virksomheder. Det vil Visa lave om på. I samarbejde med de to organisationer Hand In Hand International og IFundWomen vil Visa hjælpe med at skaffe ressourcer til uddannelse og finansiere kvindelige entreprenører over hele verden, så kvinder kan opbygge og udvikle deres virksomheder. Det globale tempo inden for kvindeligt iværksætteri er vokset hurtigere end det mandlige[1], og mere end 250 millioner kvinder er i dag involveret i iværksætteri[2].

”Kvinder styrker økonomier over hele verden og er i stigende grad en drivkraft i skabelsen af nye virksomheder,” udtaler Al Kelly, administrerende direktør og bestyrelsesmedlem i Visa. ”Visa ønsker at udnytte den fulde styrke af vores netværk, brand og økonomiske ressourcer til at sætte fokus på denne voksende økonomiske styrke og hjælpe kvindelige entreprenører med at nå deres drømme.”

Om partnerskaberne:

• IFundWomen er en finansierings- og uddannelsesplatform, der sørger for adgang til kapital gennem stipendier og crowdfunding, ekspert virksomhedsrådgivning og et netværk af kvindelige virksomhedsejere. Visas nye globale partnerskab med IFundWomen er specifikt skabt til at hjælpe iværksættere med at sikre den finansiering, de behøver, gennem en række stipendier. Hvis iværksættere vil vide mere eller ansøge om et stipendium, kan de besøge IFundWomen.com/Visa.

• Hand in Hand International: Som en del af virksomhedens mission om at gøre det muligt for personer, virksomheder og økonomier at blomstre, lancerer Visa et treårigt partnerskab til en værdi af 2,4 millioner $ med Hand in Hand International, som er en global NGO, der fokuserer på udviklingsøkonomier i Afrika, Sydasien og Mellemøsten. Visas partnerskab med Hand in Hand International vil fokusere på at sørge for erhvervsuddannelse og udvidet adgang til finansielle ydelser til 10.000 mikrovirksomheder i Kenya, hvor mindst 75% ejes af kvinder. Partnerskabet vil fremme kvinders økonomiske bemyndigelse, hvilket har en multiplikatoreffekt[3], øger den økonomiske vækst og fører til større udviklingsresultater.

I forbindelse med partnerskaberne har Visa i dag offentliggjort de indledende resultater i anden udgave af den årlige ”State of Female Entrepreneurship”-rapport[4]. Den årlige undersøgelse undersøger de mål, aspirationer og udfordringer, kvindelige virksomhedsejere oplever i dag. Hovedkonklusioner inkluderer, at finansiering fortsat er den største udfordring: 79% af kvindelige entreprenører i USA føler sig i dag mere bemyndiget, end de gjorde for 5 år siden, selvom 66% meddeler, at de finder det svært at opnå den finansiering, de behøver.

[1]Gem 2016/2017 Women's Entrepreneurship Report

[2]Gem 2018/2019 Women's Entrepreneurship Report

[3]International Monetary Fund’s Pursuing Women's Economic Empowerment

[4]Visa 2020 State of Female Entrepreneurship Report, conducted by Logica Research on behalf of Visa to 400 adult, female small business owners in February 2020