New Detail

Nadia Nadim frontfigur for Visa ved dette års FIFA VM for kvinder i Frankrig

06/05/2019

Press Release Image

Visa vil hylde kvinders bidrag til sport, business og innovation under dette års FIFA VM for kvinder i Frankrig ved blandt andet at levere nye innovative betalingsmuligheder i form af Sensory Branding, betalingsaktiverede armbånd og Visa everywhere initiative: Women’s Global Edition. Den danske landsholdspiller Nadia Nadim vil  være blandt kampagnens indflydelsesrige frontfigurer, som skal sætte fokus på kvinders indflydelse.

 

København, mandag d. 6. maj - Visa, som er den officielle betalingspartner for FIFA, har i dag afsløret sin globale marketingkampagne for FIFA Women's World Cup France 2019 ™, "One Moment Can Change The Game." Kampagnen ønsker at støtte kvindelige fodboldspillere i deres arbejde på og uden for banen, uanset om det er stærke og inspirende præstationer på banen eller deres indflydelse på erhvervslivet eller deres inspirende evne til at balancere livet på hjemmefronten og på tværs af brancher.

Hver dag støtter Visa kvindelige iværksættere, kortindehavere, små virksomheder og atleter. Under FIFA Women's World Cup France 2019 ™ vil virksomheden yderligere udvide denne støtte og understrege dens løbende engagement i mangfoldighed og integration.

 

"Kvindefodbold er øverst på manges agenda, og det bør forblive sådan. I år har man set en global støtte omkring kvinders indflydelse og betydning, og de udsolgte stadions til åbningskampen og finalen ved FIFA Women’s World Cup France 2019 viser den store globale opbakning til kvindefodbolden" siger Lynne Biggar, marketing- og kommunikationschef, Visa Inc." Visas langvarige rolle som partner for kvindernes FIFA verdensmesterskab handler om mere end blot sponsorering: det handler om at være katalysator for forandring og skabe øget fokus på kvindefodbold”

"Kvindernes FIFA World Cup i Frankrig skal være den største kvindelige sportsbegivenhed i år, og vi er glade for, at Visa er med som partner til sommer for, at skabe de bedst mulige ramme i bestræbelserne på at afholde det bedste kvindelige verdensmesterskab til dato," siger Sarai Bareman, Chief Women's Football Officer, FIFA. "Det er afgørende for væksten i kvindefodbold, at vi har partnere som Visa, der er stærkt involveret i vores største begivenhed, og jeg er glad for at støtte lanceringen af deres globale kampagne, som fokuserer på kvinders indflydelse og magt."

Nadia Nadim repræsenterer Danmark

Desværre er Danmark ikke repræsenteret ved dette års VM i Frankrig, men der vil stadig være mulighed for at følge den danske landsholdsspiller Nadia Nadim som talsperson for kampagnen sammen med en række andre indflydelsesrige kvindelige fodboldspillere. Heriblandt Lucy Bronze (Storbritannien), Eugenie Le Sommer (Frankrig), Kim Little (Skotland) og Dzsenifer Maroszan (Tyskland).

Visa lancerer i forbindelse med kampagnen en række film, der viser autentiske og sande historier om disse kvindelige fodboldspillere. Filmene har til formål at vise, hvordan øjeblikke kan skabe en motiverende eller inspirerende følelse, der kan ende med at have indflydelse på vores liv. En af filmene viser eksempelvis den inspirerende historie om Nadia Nadim, der bliver udtaget til det danske U15 landshold, efter at være kommet til Danmark som en afghansk flygtning. Hver af disse atleter har oplevet øjeblikke som har defineret deres liv og inspireret dem til storhed. Den globale kampagne bliver aktiveret på 33 markeder, og er en kombination af film på sociale medier, i fjernsynet, trykte materialer og Out-Of-Home.

Visa lancerer den nyeste betalingsteknologi på alle stadions

For at give tilskuerne den bedste fanoplevelse, har Visa leveret:

·         1.600 opgraderede point-of-sale terminaler på ni officielle steder.

·         Alle terminaler ved salgssteder bliver aktiveret med Visas sensoriske branding, hvor man kan gennemføre en transaktion via en brugerdefineret Visa-lyd og animation.

·         Kontaktløse, forudbetalte Visakort og betalingsaktiverede armbånd vil være tilgængelige ved Visas kundeservicestande på alle officielle steder

Udover FIFA Women's World Cup ™, er Visa også engageret i en lang række andre initiativer, der fokuserer på at fejre kvinder over hele kloden. I marts 2019 lancerede Visa den første globale Visa Everywhere Initiative: Women's Global Edition, der inviterer kvindelige iværksættere til at tackle FinTech og Social Impact udfordringer. Efter en række regionale semifinaler rundt om i verden, vil 12 startups gå på scenen og deltage i en live-pitch begivenhed i turneringens åbningsuge. To vindere modtager 100.000 dollars hver samt mentorskab og adgang til Visa's netværk af partnere og kunder.