Nu kan Visa-kortholdere bruge Google Pay i Danmark

30/10/2018

For at skabe sikre betalinger med Visa-kort, bruger Google Pay Visa Token Services, der skaber et unikt digitalt token, som kan bruges til at godkende betaling uden at afsløre kortholderens følsomme kortoplysninger.

-90% af danskerne(i) bruger mobilbetaling, og blandt de 18 til 24-årige er det helt op til 94%. Når du betaler med dit Visa kort i Google Pay, kan du trygt stole på, at dine kortoplysninger er sikre, og betalingerne sker hurtigt og nemt, siger Jens Damgaard, Country Manager hos Visa.

Nemt og sikkert

Hver gang en betaling er foretaget med Visa i Google Pay, er transaktioner beskyttet af lag af sikkerhed inklusive Visa Token Service. Visa Token Service er en teknologi, som skaber et unikt digitalt token, der som krypterer fortrolige kortoplysninger under digitale transaktioner, hvilket gør digitale betalinger mere sikre for alle – overalt. Når man foretager et køb med et Visa-brandede kort (herunder Visa-dankort, Visakredit- eller Visadebit-kort) via mobiltelefonen, vil der blive brugt en token (et kendetegn – og dermed ikke kontokortnummeret) til at godkende kortholderen og autoriserer købet.

-Fra og med i dag kan brugere tilslutte deres Visa-kort til Google Pay og derefter bruge Google Pay til at købe millioner af steder i Danmark og i verden, inklusive på deres yndlingsapplikationer, overalt i Danmark og i verden, siger Florence Diss, Head of EMEA Commerce Partnerships, Google.

Hvad er Google Pay?

Google Pay er den hurtige og nemme måde at betale med i butikker og apps ved at bruge kort som er gemt i Google Pay app. Man kan bruge Google Pay med en Android-telefon (Android 5+ eller højere) – man skal blot downloade og installere Google Pay-appen.

Google Pay i Danmark er tilgængelig for kunder med et Visa-kort i Nordea og Jyske bank.

Hvordan kommer man i gang med at bruge Google Pay:

1. Start med at download app’en her:

-Google Pay for Android

1. Tilføj Visa-kort som betalingsmetode
  2. Du er nu klar til at bruge Google Pay i butikker, der har kontaktløs betaling og på tværs af alle Google’s produkter.
  • [i]Kilde: Digital Payments research udført i samarbejde med Populus. Undersøgelsen blev gennemført i juni og juli 2017 i 22 europæiske lande: Østrig, Belgien, Bulgarien, Danmark, Finland, Frankrig, Grækenland, Tyskland, Irland, Israel, Italien, Holland, Norge, Polen, Rumænien, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz, Tjekkiet, Tyrkiet og England. Det samlede antal deltagere var 42.308 forbrugere, med 1.000 til 2.000 respondenter pr. land.

Om Visa Inc.

Visa Inc. (NYSE:V) er verdens førende inden for digitale betalinger. Vores mission er at forbinde verden gennem det mest innovative, pålidelige og sikre betalingsnetværk, der gør det muligt for enkeltpersoner, virksomheder og økonomier at blomstre. Vores avancerede globale betalingsnetværk, VisaNet, leverer sikre og pålidelige betalinger over hele verden og kan håndtere mere end 65.000 transaktionsmeddelelser i sekundet. Virksomhedens konstante fokus på innovation er en katalysator for den hurtige vækst i digital handel på en hvilken som helst enhed, og en drivkraft bag drømmen om en kontantløs fremtid for alle, overalt. Efterhånden som verden bevæger sig fra analog til digital, bruger Visa sit brand, sine produkter, mennesker, netværk og størrelse til at ændre fremtidens handel. For mere information, besøg https://visaeurope.com/, Visa Vision-bloggen (vision.visaeurope.com) og @VisaInEurope.w

Yderligere information:

Christian Bentsen, kommunikationsrådgiver, Primetime