Visa kortholdere hos Nordea og Jyske Bank kan nu benytte Apple Pay overalt i Danmark

24/10/2017

• 94% af alle danskere mellem 18 og 24 bruger allerede deres mobile enhed til bankforretninger og betalinger.
  • Apple Pay med Visa Tokenisation gør det muligt at betale nemt og sikkert.

København, 24. oktober 2017: Med Visa Inc.s (NYSE: V) lancering af Apple Pay i Danmark kan danske Visa-brugere, der er kunder hos Nordea og Jyske Bank bruge Apple Pay til at betale på en måde, der er nem, sikker og hurtig.

En nyligt offentliggjort undersøgelse om mobile betalinger i Danmark(i) viser, at 90% af danskerne bruger mobilbetaling, og blandt de 18 til 24-årige er det helt op til 94%. At de nu kan lægge deres Visa kort ind i Apple Pay, gør det endnu nemmere, hurtigt og sikkert at betale digitalt. Visa forudser, at i 2020 vil halvdelen af alle betalinger, som Visa formidler, stammer fra en mobil enhed.

"Danskerne har taget godt og hurtigt imod digitale betalingsløsninger. Derfor er vi glade for at byde Apple Pay velkommen, hvilket også vil sætte yderligere fart på udviklingen af nye og innovative betalingsløsninger i Danmark. Det er en kernekompetence for Visa," siger Jens Damgaard, Country Manager Danmark, Visa.

Sikkerhed og databeskyttelse er indbegrebet af Apple Pay. Når bruger et Visa debet- eller kreditkort med Apple Pay bliver kortnumrene hverken lagret på enheden eller på Apples servere. I stedet bliver der oprettet et unikt nummer, der repræsenterer enheden, og som bliver krypteret og lagret sikkert i det såkaldte ”Secure Element” i enheden. Hver transaktion autoriseres med en unik dynamisk sikkerhedskode til engangsbrug.

Visas token-teknologi gør mobile og online betalinger mere sikre og nemme at bruge ved at erstatte forbrugeres kontooplysninger med en digital identifikation. Teknologien erstatter forbrugernes følsomme kontooplysninger med en talrække – en såkaldt "token" – der bruges specifikt til den enkelte enhed. Dermed bliver konto- og kortoplysningerne aldrig offentliggjort og det tilføjer et helt nyt lag af sikkerhed til digitale betalinger. Hvis telefonen mistes, kan en token let deaktiveres uden at kortet spærres.

Apple Pay kan bruges i alle de kontaktløse terminaler, der allerede i dag bruges af Visa-kortindehavere i Danmark. Det er nemt at tilføje et Visa kredit- eller debetkort til Apple Pay, og brugerne vil fortsat modtage deres eventuelle loyalitetspoint og -fordele.

Brugen af dit Visa-kort til online shopping via apps eller websteder, der accepterer Apple Pay, er lige så nemt som at bruge Touch ID. Der skal ikke udfyldes lange formularer eller indtastes fragt- og faktureringsoplysninger igen og igen.

Når du betaler på farten via apps eller gennem Safari virker Apple Pay på iPhone 6 og senere modeller, iPhone SE, iPad Pro, iPad Air 2 og iPad mini 3 og senere modeller. Du kan også anvende Apple Pay via Safari på enhver Mac fra 2012 eller senere, der anvender macOS Sierra og bekræfte betalingen med iPhone 6 eller senere, eller Apple Watch, eller ved at anvende touch ID på den nye MacBook Pro.

[i] Kilde: Digital Payments research udført i samarbejde med Populus. Undersøgelsen blev gennemført i juni og juli 2017 i 22 europæiske lande: Østrig, Belgien, Bulgarien, Danmark, Finland, Frankrig, Grækenland, Tyskland, Irland, Israel, Italien, Holland, Norge, Polen, Rumænien, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz, Tjekkiet, Tyrkiet og England. Det samlede antal deltagere var 42.308 forbrugere, med 1.000 til 2.000 respondenter pr. land.

For mere information om Apple Pay, besøg: https://www.apple.com/dk/apple-pay/og https://visa.dk/visa-with-apple-pay

Pressekontakt:

Christian Bentsen, Primetime

Mob. +45 51 24 53 55

Om VISA

VISA (NYSE:V) er verdens førende inden for digitale betalinger. Vores mission er at forbinde verden gennem det mest innovative, pålidelige og sikre betalingsnetværk, der gør det muligt for enkeltpersoner, virksomheder og økonomier at blomstre. Vores avancerede globale betalingsnetværk, VisaNet, leverer sikre og pålidelige betalinger over hele verden og kan håndtere mere end 65.000 transaktionsmeddelelser i sekundet. Virksomhedens konstante fokus på innovation er en katalysator for den hurtige vækst i digital handel på en hvilken som helst enhed, og en drivkraft bag drømmen om en kontantløs fremtid for alle, overalt. Efterhånden som verden bevæger sig fra analog til digital, bruger Visa sit brand, sine produkter, mennesker, netværk og omfang til at ændre fremtidens handel. For mere information, besøg https://visaeurope.com/, Visa Vision-bloggen (vision.visaeurope.com) og @VisaInEurope.