New Detail

Visa forpligter sig til strategisk investering i Klarna; virksomhederne planlægger partneraftale

27/06/2017

København 27 juni 2017— Visa (NYSE: V) og Klarna meddelte i dag, at de har indgået en aftale om at Visa investerer i Klarna, og har til hensigt at udvikle et fremtidigt strategisk partnerskab. Klarna er et af Europas hurtigst voksende online betalingsselskaber, der betjener 60 millioner forbrugere og 70.000 detailbutikker.

Aktieinvesteringen og det planlagte partnerskab er et bevis på Visa og Klarnas fælles vision om at sætte ekstra fart på online- og mobilhandel til gavn for forbrugere og handlende i hele Europa.

Visa's planlagte investering er en del af en global strategi for at åbne Visa-økosystemet og støtte en bred vifte af nye partnere, der hjælper med at omdefinere og forbedre købsoplevelsen for millioner af forbrugere globalt. Klarna udvikler produkter, der retter sig mod ændrede forbrugerpræferencer, hvilket giver dem den fleksibilitet og den intuitive oplevelse, de forventer, når de handler.

"Klarna har demonstreret en ekspertise inden for forbrugerkredit og online-indkøb, og vi deler sammen en vision for, hvordan dagens online- og mobilhandelsoplevelser kan være lige så enkle, som de er i den virkelige verden", siger Jim McCarthy, Executive Vice President, Innovation og Strategiske partnerskaber, Visa Inc. "Visa er forpligtet til at samarbejde med en ny generation af partnere og betalingsudbydere for at udbrede sikker onlinehandel til mange flere forbrugere i Europa. Vi ser frem til at arbejde tættere sammen med Klarna for at opnå dette. "

"Visa og Klarna partnerskabet er en naturligt fit. Vi forstår både forbrugerkredit og værdien af forbrugerfokus i udviklingen af innovative betalingsløsninger, "siger Sebastian Seimiatowski, administrerende direktør og medstifter af Klarna.

"Klarna bestræber sig løbende på at tilbyde det mest avancerede valg af betalingsløsninger til vores handlende og give forbrugerne den bedst mulige købsoplevelse. Partnerskabet med Visa giver os mulighed for at styrke vores globale tilstedeværelse og produktportefølje ved at udnytte vores samlede aktiver. Vi er glade for mulighederne for, hvad vi kan gøre sammen."

Ifølge Forrester[1] forventes Europa, at se tocifret vækst i online-salg i de kommende år. I 2021 onlinesalg udgøre 12 procent af den totale detailhandel drevet af væksten i antallet af tilsluttede enheder og forbedringer i det europæiske mobilnetværk. Onlinesalg forventes ydermere at vokse med 12 procent om året over de næste fem år i Vesteuropa.

# # #

Om Klarna
Klarna er en af Europas førende betalingsudbydere, der har til formål at gøre betalingsprocessen enkel og sikker for kunder og deres handelspartnere. Klarna arbejder sammen med 70.000 handlende og tilbyder betalingsløsninger til mere end 60 millioner brugere i Europa og Nordamerika. Klarna, med hovedkontor i Stockholm, Sverige, har 1.500 medarbejdere og driver forretning i 18 lande. Virksomheden blev grundlagt i 2005 og blev for nylig udpeget som en af de bedste disruption-virksomheder i verden af CNBC.

Mediekontakter

Rica Squires

[email protected]

+44 7436 281065

Aoife Houlihan

[email protected]

+46 72-855 8047

[1] Forrester Data: Online Retail Forecast, 2016 To 2021 (Western Europe)