Visa åbner nyt innovationscenter i London og udvider adgangen til Visas udviklingsplatform for europæiske kunder

27/02/2017

• Danmark, 27. februar 2017: Visa Inc. (NYSE: V) lancerer nu Visa Innovation Center London, som ligger i det europæiske hovedkvarter i Paddington Basin. Det over 1.000 kvadratmeter store center - det største i Visas globale netværk – fungerer som et miljø med plads til fordybelse, hvor Visa kan arbejde sammen med kunder, butikker og andre partnere om at udvikle den næste generation af betalingsløsninger.
  • På centret vil der være demonstrationer af Internet of Things (IoT) i en tilsluttet bil og et opkoblet hjemmemiljø, eksempelvis til betaling af bilforsikring eller bestilling af varer via køleskabet. Besøgende vil også kunne opleve fremtidens butikker ved at bruge virtual reality til eksempelvis vælge det rette plads til et kommende Formel E race og biometrisk godkendelse af betaling af billetter.
  • Visa åbner også for, at fintech-udviklere fra hele Europa kan bruge Visas udviklingsplatform til at udvikle nye sikre måder at betale på. Udviklere hos forretninger, finansielle virksomheder, teknologivirksomheder og iværksættere kan vælge mellem et startsæt af Visa betalings-API’er (application programming interfaces), SDK’er (software developer kits) og dokumentation for at skabe den næste generation af handelsapplikationer.
  • Visa Innovation Center London
  • Det nye center i London bliver en del af et globalt netværk af innovationscentre og design hubs. Andre teknologiske hotspots ligger blandt andet i Berlin, Dubai, Miami, San Francisco, Singapore, Sao Paulo og Tel Aviv.
  • ”Vores tilgang er særlig, idet det handler om at samarbejde med kunder for at kunne tilbyde de bedste forbrugervenlige- og forretningsmæssige løsninger i den virkelig verden ved at brug digitale løsninger. Vi har haft succes ved at gøre dette i vores globale centre og glæder os til at åbne et ultra modernecenter i Europa,” siger Jens Damgaard, landechef for Danmark og fortsætter:
  • ”I dag kræves en global tilgang til at kunne levere betalingsløsninger til partnere og forbrugere. Som en global spiller har Visa mulighed for global forskning og udvikling – og mulighederne for at lave globale alliancer, der får alvor gør betalingstjenester grænseløse til gavn for forbrugerne. ”
  • Idet betalingsindustrien skifter fra plastik til digital, og nye spillere på markedet går sammen med de traditionelle interessenter om betaling, er Visa’s mission at sikre, at enhver enhed, apparat eller ”wearable”, som er forbundet, kan blive et sikkert sted at handle. Visa’s globale netværk af innovationscentre er en vigtig del af denne mission, da de fremmer innovationen og forkorter tiden fra ide til markedet.
  • Engagement: Centerets muligheder for fordybelse giver kunder og partnere alt, som de har brug for, til at arbejde på nye digitale løsninger i et fysisk arbejdsmiljø designet til at skabe dynamisk interaktion, eksperimenter og hurtig udvikling af prototyper.
  • Erfaring: Visa vil gerne lægge vægt på design med udgangspunkt i mennesket, hvor produktudvikling er forbrugerorienteret og leverer reelle fordele til gavn for brugerne.
  • Samarbejde: Kunder og partnere kan interagere med Visas betalingseksperter og få adgang til Visas teknologi. Dette omfatter API’er og SDK’er, der er tilgængelige via Visas udviklingsplatform.

Om Visa Inc.

Visa Inc. (NYSE:V) er en global betalingsvirksomhed, som forbinder forbrugere, virksomheder, finansielle institutioner og regeringer i mere end 200 lande og regioner til hurtige, trygge og driftssikre elektroniske betalinger. Vi er ansvarlige for et af verdens mest avancerede “processing” netværk- VisaNet – som er i stand til at håndtere mere end 65.000 transaktionsbeskeder i sekundet med beskyttelse mod svindel for forbrugere og forsikret betaling til virksomheder. Visa er ikke en bank og udsteder ikke kort, yder kredit eller bestemmer satser eller gebyrer for forbrugere. Nyskabelser fra Visa gør det muligt for dets kunder inden for de finansielle institutioner at tilbyde kunder flere valgmuligheder: betal nu med debet, betal i forvejen med ”prepaid” eller betal senere med kreditprodukter. Find yderligere oplysninger på (www.visaeurope.com), Visa Vision blog (vision.visaeurope.com), og@VisaEuropeNews.

Kontakt:

Christian Bentsen