Visa fejrer 30 års olympisk samarbejde ved at præsentere nye wearable-betalingsteknologier og en udvidelse af Team Visa ved Rio 2016

15/08/2016

Verdens førende virksomhed inden for betalingsteknologi har sendt sit største Team Visa-hold af atleter til de olympiske lege, hvoriblandt OL flygtninge-atleter deltager i konkurrencen under det olympiske flag. Visa udforsker også nye måder at engagere og underholde fans på ved at anvende en række live aktiviteter på de sociale medier under de olympiske lege.

Team Visa

Siden 2000 har Visa støttet mere end 300 OL-atleter gennem Team Visa programmet, hvor atleterne har fået de rigtige redskaber, ressourcer og støtte, der er nødvendig for at få succes. Dette år i Rio 2016 er Team Visa større og mere diversificeret end nogensinde før med 60 atleter og to trænere. Team Visa repræsenterer i år:

• 21 lande og flygtninge-atleter
  • 25 sportsgrene
  • Flygtninge-atleter

Inklusion og accept er vigtige olympiske værdier og i anerkendelsen af disse idealer har Den Nationale Olympiske Komité givet 10 flygtninge-atleter chancen for at konkurrere i Rio 2016. Visa støtter disse 10 atleter (og også et samarbejde med de to trænere) fra det sydlige Sudan, Syrien, Congo og Etiopien, som vil konkurrere under det olympiske flag i atletik, svømning og judo.

“Tapperheden og målbevidstheden blandt disse flygtninge-atleter er helt og aldeles inspirerende. Hver enkelt af dem har overkommet nogle overvældende odds for at opnå en position, hvor de konkurrerer på verdensscenen. Vi er stolte af at arbejde sammen med Den Internationale Olympiske Komité og i partnerskab støtte til disse atleter,” siger Jens Damgaard, Country Manager Danmark hos Visa Europe.

Innovative og wearable-betalingsteknologier

Visa har ved de olympiske lege skabt et betalingssystem med den mest avancerede teknologi nogensinde. Med omkring 4.000 NFC-aktive POS terminaler implementeret på tværs af centrale olympiske lokaliteter kan fans og atleter drage fordel af en række nye betalingsmuligheder ved Rio 2016:

• Visa-betalingsring: Alle 60 Team Visa atleter, som deltager ved de olympiske lege bliver præsenteret for den allerførste intelligente ring med indbygget NFC-teknologi, som er en af Visas seneste opfindelser.
  • Pulseira Bradesco betalingsarmbånd: I samarbejde med den brasilianske bank, Bradesco, har Visa udviklet et regulerbart armbånd, der er vand- og svedafvisende og kan anvendes i hele det olympiske område. Armbåndene vil blive uddelt til 3.000 udvalgte fans, medarbejdere og deltagere.
  • Swatch Bellamy uret: Visa har i samarbejde med Swatch designet og udviklet det allerførste berøringsfrie betalingsur, som er tilgængeligt for forbrugere i Brasilien og kan købes i de olympiske butikker ved de olympiske lege.
  • Facebook Live

Under de olympiske lege skaber Visa en innovativ social aktivering på Facebook. Dagligt indhold i real-tid bliver produceret fra den 5. til 21. august på Facebooks live video platform, hvilket er første gang et brand har anvendt platformen på den måde. Indholdet vil fejre de vigtigste konkurrencer hver dag og højdepunkter fra aktiviteterne under Rio 2016. Hvert enkelt klip vil inddrage improvisationskomikere, der konkurrerer i discipliner fra de virkelige begivenheder under OL for at vinde dagens udfordringer. Liveshowet vil blive sendt en gang om dagen kl. 20:00 BST/21:00 CET i Italien, Polen, Spanien og Storbritannien – og vil opfordre publikum til at deltage i en afstemning for at vurdere, om de hjælper… eller hæmmer værterne.

Hvilken type olympisk deltager er du?

For at få fans tættere på kernen af legene i Rio 2016 lancerer Visa også en ”Hvilken type olympisk deltager er du”-quiz for at afgøre deltagerens olympiske identitet gennem deres valg, karaktertræk og personlighed. Quizzen er på nuværende tidspunkt tilgængelig i seks nøglemarkeder – Norge, Spanien, Italien, Frankrig, Bulgarien og Polen.

Beating Heart Film

Visa udpegede Saatchi & Saatchi (London) til at skabe en kortfilm, som illustrerer Visas afgørende rolle i betalingsindustrien, hvor Visa sammenlignes med de olympiske atleters bankende hjerte. I filmen indgår tikæmperen Ashley Bryant, som vandt sølv ved Glasgow Commonwealth Games i 2014, som en atlet der forbereder sig til Rio og viser billeder af det hårde træningsforløb, som han udfører med et hamrende hjerte. I takt med at de olympiske lege nærmer sig, og spændingen blandt tilskuerne stiger, hamrer hjertet hurtigere og hurtigere, hvor det illustreres, at ligesom dit hjerte, er Visa altid klar og præsterer altid, når du har brug for det. Filmen vil blive brugt i en række af digitale- eller TV-kampagner tværs over Europa, heriblandt Bulgarien, Kroatien, Tjekkiet, Danmark, Frankrig, Grækenland, Island, Irland, Israel, Italien, Malta, Norge, Polen, Rumænien, Slovenien, Slovakiet, Spanien, Tyrkiet og Storbritannien.